CD: Community Detection

CD: Community Detection

تشخیص انجمن
CD: Community Detection

CD: Community Detection

تشخیص انجمن

کتاب تحلیل شبکه های اجتماعی

http://s8.picofile.com/file/8315446868/15.pdf.html


شبکه‌های اجتماعی آنلاین امروز مهد افکار عمومی و ارتباطات میان‌فردی است. افکار و ارتباطاتی که محققان را وسوسه می‌کند تا به دنبال تحلیل، پژوهش و بررسی آنها بروند. یکی از همین روش‌های پژوهش در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی است. تحلیل شبکه‌های اجتماعی روش علمی است که روابط بین افراد یا سازمان‌ها را در شبکه‌های یا رسانه‌های اجتماعی بررسی و تحلیل می‌کند.

 دراین مجموعه دو پایه از هستی شناسی و روش شناسی است که تحلیل شبکه‌های اجتماعی را به مثابه محصولی مشترک از همگرایی جامعه‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی، مردم‌شناسی و ارتباطات اجتماعی در برابر علاقه‌مندان به مباحث شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهد. این همگرایی همچنین به ریاضیات و مقولات مرتبط با مهندسی شبکه نیز عمیقا وام‌دار است.

خواننده این اثر با مطالعه آن در سه مسیر مشخص با رویکردهای مفهومی تحلیل شبکه‌های اجتماعی، با ادبیات و نظریه‌های مربوط به تحلیل این شبکه‌ها و در نهایت با دو نرم افزار رایج در تحلیل این شبکه‌ها آشنا خواهد شد. وجه مهم دیگر کتاب تحلیل شبکه‌های اجتماعی –این است که عملا آمیزه‌ای از نظر و عمل است درعرصه شناسایی، اندازه‌گیری مولفه‌ها و کشف روابط و خصیصه‌های در هم تنیده شبکه‌های اجتماعی که در نهایت، تمایلات؛ موجودیت مشارکتی و الگوهای ارتباطی موجود در این شبکه‌ها را نیز به شیوه‌ای ساختمند و مبتنی بر متد به ترسیم می‌کشد.

 کتاب تحلیل شبکه‌های اجتماعی به مطالبی زیر می پردازد:

 «چیستی تحلیل شبکه‌های اجتماعی» درباره تاریخچه مفاهیم و کارکردهای تحلیل شبکه‌های اجتماعی بحث می‌کند.

 «مفاهیم و سنجه‌های شبکه‌‌های اجتماعی» خلاصه شده است و در آن سنجه‌ها یا همان فرمول‌های اجتماعی عمومی تحلیل شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شود.

«نظریه‌های تحلیل شبکه‌های اجتماعی» به رشته تحریر در آمده است و در آن نظریه‌های شبکه، شش‌درجه جدایی، جهان کوچک و گراف مرور شده است.

 «روش‌های نمونه‌گیری در تحلیل شبکه» پرداخت شده است تا محققان تکلیف خود را با نمونه و جامعه آماری تحلیل شبکه بدانند .

«تحلیل شبکه‌های اجتماعی با نود‌اکس‌ال و گفی» به آموزش و معرفی این دو نرم‌افزار می‌پردازد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.