ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
شبکۀ اجتماعی شامل تعدادی از اشخاص است که بهواسطۀ یک یا چند نوع از روابط یا اشتراکات، با یکدیگر ارتباط دارند. پیدایش و رشد این شبکه ها در فضای مجازی و استفادۀ روزافزون از آنها، باعث شده است تحلیل شبکه های اجتماعی بهعنوان یک حوزۀ تحقیقاتی پرمخاطب و میان رشتهای مطرح باشد. هر انجمن شامل چند عضو شبکۀ اجتماعی است که با توجه به نحوۀدسته بندی اعضای شبکه تعیین میشود. مطالعۀ انجمن ها، مبحثی مهم و کلیدی در تحلیل شبکه های اجتماعی است که ویژگی ها و الگوهای مشخّص یا مخفی در الیه های یک شبکه را نمایان میسازد و موجبات درک بهتر ساختار و رفتار آن را فراهم میکند. در این مقاله، ابتدا الگوریتم های انجمن یابی بر اساس رویکرد آنها به شکل گیری انجمن و نیز مدلسازی مفهوم همپوشانی )امکان تعلق همزمان اعضا به دو یا چند انجمن( در شش دسته شامل روشهای طیفی و مرکزگرایی، تابع کیفیت )چگالی(، انتشار برچسب، ساختار، نزدیکی و دسته بندی یالها، طبقه بندی و بررسی شده اند. در ادامه، روشهای انجمن یابی روی چهار دادگان با ساختار متفاوت، پیاده سازی و مقایسه شده اند. نتایج حاصل از معیارهای ارزیابی کیفیت روی چهار دادگان انتخابی، حاکی از آن است که هر روش بر روی توپولوژی و ویژگی خاصی بهتر عمل میکند؛ بنابراین هیچ روشی نمیتواند به عنوان بهترین روش انجمنیابی برای تمام شبکه ها مطرح باشد.